Hej och hallå

Jag tänkte visa att jag lever i  alla fall... De sista två veckorna i mitt liv har varit tunga... Riktigt jobbiga. Jag har en dotter som är snart 17 och det är ingen lek. Hennes tonårsperiod har varit riktigt tuff och det har hänt än det ena, än det andra. Hon har ett temperament som är kortare än kortast, hon är totalt impulsiv och ganska egoistisk.

Jag älskar mitt barn givetvis, men det vore en lögn att säga att hon är lugn och harmonisk. Sedan slutet på sommaren har allt gått riktigt bra och jag tänkte att nu äntligen kanske det blir bra med allt. Men jag sa till min kompis att det känns som om det är lugnet före stormen, och ja... Jag hade rätt...

Nu har hon hoppat av skolan, vägrar bo hos mig, vägrar prata med min sambo, vill flytta till sin pappa (som är en totalt katastrof som förälder) osv osv osv... Det är tufft.

Nå, hur som helst så har jag varit så ledsen, arg och upprörd den här sista tiden. Och vad händer då... Jo, då äter jag. Allt vad jag kan komma över. Extra mycket mat, mackor, godis, fikabröd osv osv... Det är hemskt hur mycket jag får i min mage egentligen. Och inte har jag motionerat heller. Det kändes som om det var ändå ingen idé (fel tänkt, jag vet).

Igår morse ställde jag mig på vågen. +1,7 kg visade den. Skrattretande vad dåligt... Så nu har jag tagit ett beslut. Den här veckan mån-fre fm, ska jag dricka Naturdiet. Jag är egentligen helt emot bantningsdrycker, men jag har fått panik.

Till helgen ska jag och min sambo åka bort med hans jobb. De bjuder på en kortare resa till ett underbart ställe. Vi blir bjudna på lunch, middag och hotell. Det kommer att bli mys i relax och vi får även massage och sådana behandlingar. Jag vill inte känna mig fet, plumsig och tjock då. Därför dricker jag Naturdiet.

Jag ska inte lura mig själv, för jag vet att jag kommer att gå upp i vikt när jag börjar äta vanlig mat igen. Men just nu struntar jag i det. Denna vecka blir lite speciell och på måndag börjar jag om med min vanliga mat och kör då efter tallriksmodellen...!

Ha det bra!

KRAMIS

Kommentarer
Postat av: *Pinglan*

Kram på dig! Hoppas allt löser sig och njut till helgen. Det kan ni båda behöva i en sådan situation.

2008-09-30 @ 11:51:00
Postat av: camilla

Usch ja det är inte lätt att ha barn :( Det är verkligen inte som en del säger.....en dans på rosor. För det är det verkligen inte!

Jag hoppas att det löser sig för er och att din dotter en dag inser att hon gjort fel och att hon har sårat er båda eller alla som är inblandade.



Så passa på och njut nu när ni ska i väg till helgen :)

Kram

2008-10-01 @ 12:46:48
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Anna

Oj, ja det kan inte vara lätt med tonåringar. Hoppas verkligen att det kommer att lösa sig på bästa sätt!! Njut ordentligt i helgen och snart är du på banan igen!! Ta hand om dig! KRAM

2008-10-01 @ 19:19:27
URL: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0