Torsdag

Idag är det torsdag och det känns ju bra. Av två anledningar... Det betyder att det är fredag i morgon och det är ju början på helgen! Dessutom så dansar jag på torsdagar. Linedance... Så ikväll blir det att röra på bena. Jag brukar alltid gå dit (för att få lite extra motion), det tar 30 min fram och tillbaka... Plus då själva dansen. Det blir bra...

Igår gick det inte så bra med maten. Men jag vet exakt vad felet var. Jag var tvungen att köra med min dotter och fixa en grej direkt efter jobbet. Det är ca 25 mil tur och retur dit vi var och jag insåg att jag måste äta innan vi far, annars hungrar jag ihjäl.

Därför åt jag gröt redan vid 16-tiden. Jag kom hem riktigt sent och då var jag superhungrig. Så jag lyckades inte hålla mig från att ta flera mackor. Först blev jag jättebesviken och tänkte att jag ger upp. Men så började jag analysera varför jag misslyckades.

Jag insåg att eftermiddagsmellanmålet och middagen var på tok för nära varandra. Middagen blev alldeles för tidig och jag var alltså för hungrig. Kanske jag borde haft med mig en frukt eller något som jag kunde äta på vägen. Allt för att man inte ska hinna bli så fruktansvärt hungrig. Det är då jag misslyckas...

Så jag får helt enkelt försöka lära mig av misstagen. Planering är a och o i viktminskning. Plus att man ska se till att man inte är hungrig. Dessutom måste man lära sig skillnaden på hungrig och sugen. Det är inte lätt, men vem har sagt att det ska vara det...

Kommentarer
Postat av: Anna

Helt rätt i att planering är a och o, men har du räknat ut hur många points mackorna var i jämförelse med om du inte hade ätit gröt innan och ätit tex snabbmat på vägen?!?! Jag tyckte du var duktig iaf. :) Ha en trevlig kväll på dansen! KRAMAR

2008-10-23 @ 19:28:15
URL: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0