Spenat- och skinkpasta


Jag blandade ihop allt i stekpannan och det blev bra det med!

2 portioner

Ingredienser:
250 g tinad bladspenat
2 vitlöksklyftor
1 msk flytande margarin
1 msk vetemjöl
1 dl lättmjölk
1 dl matlagningsgrädde (max 7 %)
5 dl kokt pasta
100 g rökt skinka
salt, peppar


Gör så här:

* Skär spenaten i bitar.
* Fräs tillsammans med pressade vitlöksklyftor.
* Strö över vetemjöl, rör om.
* Tillsätt mjölk och grädde. Låt puttra några minuter.
* Smaka av med salt och peppar. 
* Lägg upp pastan, hacka skinkan och strö över.


Kommentarer
Postat av: camilla

Tack snälla du :) Vad glad jag bli. Nä ibland så undrar man vad man håller på med ;) Fats jag gillar ju detta jätte mycket.Men visst blir det lite lidande här hemma ;)



Sköt om dig du oxå ;)

Kram

2008-11-20 @ 17:17:58
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 05:15:07
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0