Hej

Jag ber om ursäkt för att jag mer eller mindre slarvar med att skriva i bloggen. Det handlar inte om lusten, utan om tiden. Det går fort att skriva ett litet inlägg, men ändå känner jag att jag inte riktigt hinner...

Men jag är här och jag kämpar på. Förra veckan gick jättebra. Helgen gick rätt ok. Men söndagkväll åkte jag dit. Flera mackor och även lite fikabröd... FY PÅ MIG... Jag blev ju givetvis straffad på vågen och denna vecka redovisar jag ett plus. Men det är bara på +0,1 kg så jag är ändå inte allt för ledsen. Jag vet ju varför och det hade ju kunnat vara mycket mer...

Mina matdagar ser ut på följande sätt. Jag äter yoghurt och fullkornsflingor med kanel till frukost. Till lunch äter jag rester (ofta från helgen). Mina matbackar följer alltid tallriksmodellen och som en fd viktväktare så tänker jag automatiskt i pointsvärden hela tiden. Till middag äter jag alltid havregrynsgröt med en macka eller ett ägg.

Detta gäller mån-tors. Fre-sön är det tvärtom. Då äter jag gröten till lunch och den "riktiga" maten till middag. Det fungerar jättebra för mig.

Det jag måste kämpa mest med är att avstå från allt mellan målen, allt godis osv... Men det SKA gå!

KRAMIS

Kommentarer
Postat av: Angel

Ja om det funkar för di så är det bara att köra på. Gör som det bäst passar dig för det är då det blir resultat.



Angel

2008-11-04 @ 14:41:41
URL: http://angelsblogg.wordpress.com
Postat av: Anna

0,1 kg är ju detsamma som att stå stilla tycker jag!! Ska inte ens vara ett + framför! :) Tycker du äter jättebra också!! Ha det så bra!! KRAM

2008-11-05 @ 15:07:48
URL: http://annaspoints.blogg.se/
Postat av: Anna

0,1 kg är ju detsamma som att stå stilla tycker jag!! Ska inte ens vara ett + framför! :) Tycker du äter jättebra också!! Ha det så bra!! KRAM

2008-11-05 @ 15:07:56
URL: http://annaspoints.blogg.se/
Postat av: camilla

Kikar in och säger hej :)

Kul att se att du fortfarande är här ;)

Ja men det där lilla + var ju som sagt inget alls ju.

Kram

2008-11-06 @ 09:48:12
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0