Hår-kväll...

Slutade 15.15 idag. Flexade tidigare för att hinna till frissan. Dottern kom och mötte upp mig där och vi cyklade till affären för att handla hårfärg, både till henne och mig.

Skynda hem och slänga i hennes avfärgning. När det var gjort var det bara att sätta igång med maten. Den hungriga sonen stressade på. När maten var klar sattes andra delen av avfärgningen in. Dags att äta.

Efter maten; skynda att städa undan medan flickan går och sköljer håret. Dags att sätta igång med bakningen som sambon ska ha med till jobbet. Falsk äppelkaka, går fort och är enkelt.

Bakningen klar och dags för mig att sätta sig på stolen så flickan får sätta i färgen i mitt hår. När det är klart så är det in med färgen i flickans hår. Dags att skölja ur färgen ur mitt, torka och styla till håret så att man ser hur det blev.

Efter det, flickans tur och samma procedur med att torka och blåsa håret. Fixar klart matbacken under tiden. Kollar in sonen som har datadygn. Han lever...

Upptäcker att klockan är 21.30. Det här med att hinna ut och jogga är bara att glömma. Skulle jag springa nu skulle jag bli så pigg och det skulle ta riktigt länge innan jag kan somna. Det innebär att jag är fruktansvärt trött imorgon... Väljer att sätta mig framför datorn istället.

Ska nog gå isäng snart. Istället för en motions-kväll blev det en hår-kväll och umgänge med tonårsdottern. Inte dumt alls... :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0