Första helgen

En annan bloggare, Hallonpajen, skrev i ett inlägg att det blir lite svårare nu när det blir helg. Och jag håller med henne. Det är sååååå himla lätt att falla i fällan när det är helg och alla andra hemma äter godsaker av alla de möjliga sorter.

Nu kommer min första helg sedan jag bestämde mig på riktigt att ta itu med vikten. Jag är ungefär 3000% säker på att jag har bestämt mig för att klara det här. Jag har beställt morötter och gurka med mager dipp till ikväll. Morgonkvällens snacks blir jordgubbar. Kan hända att det blir något vinglas, men det vet jag inte än.

Hur som helst, så känner jag mig bestämd att klara det här. Men ärligt talat så är jag ganska nervös att jag inte ska klara det. Jag vet ju hur jag är, och jag faller dit ibland. Och när jag faller, faller jag hårt...

Men, nu ska jag inte rita fan på väggen, utan jag ska kämpa. Kämpa för allt vad jag är värd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0