Tonfiskgratäng

    
Av ren slöhet ides jag inte riva osten, utan skar skivor och la på. Det gick ganska bra det med.

Receptet har jag hittat hos Åse på 56kilo.se

4 portioner
Info till Viktväktare: Receptet är 7,5 pts/port

Ingredienser:

3 dl okokt ris
4 krm salt
2 burkar tonfisk i vatten
2,5 dl minimat
1 dl. minimjölk
1 dl tomatpure
1 purjolök
1 burk champinjoner
1 förpackning dill
60gr. ost 17 %
chilikrydda
andra kryddor efter behag


Gör så här

* Koka riset och sätt ugnen på 225 grader.
* Fördela riset i en ugnsäker forn.
* Dela tonfisken i bitar och lägg ovanpå.
* Fräs purjo och svamp. Lägg ovanpå tonfisken.
* Blanda grädden, tomatpuré, mjölken,  dill och kryddor. Häll såsen ovanpå ris och tonfisk.
* Strö över den rivna osten och gratinera i ugnen i ca. 20 minuter.


Kommentarer
Postat av: åse

hej vännen! helt OK! tack för att jag får kika in här, lägger till dig i RSS:en! KRAM

2008-10-22 @ 14:10:45
URL: http://56kilo.se
Postat av: *Pinglan*

Detta lät gott, får komma med på veckomatsedeln :)

2008-10-22 @ 14:58:08
Postat av: Louice

Den har jag oxå gjort! Är jättegod o enkel att göra.

Kram!

2008-10-24 @ 20:06:09
URL: http://alni.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0