Simning

Igår simmade jag för första gången på MÅNGA år... Eller simmat har jag ju gjort, några tag hit eller dit när man varit med ungarna. I grannstaden finns ett stort äventyrsbad dit man gärna far. Men där simmar man inte så mycket, man åker i strömmar, vattenrutchkanor, forsar och sitter i bubbelpool och olika sorters bastu.

Men så igår tog jag mig i kragen och gick till badhuset med en arbetskompis. Vi får årskort från jobbet, så det är ju dumt att inte använda det. 30 minuter simmade jag och sen var jag helt slut. Jag vet inte vad jag hade tänkt, men att det skulle vara så jobbigt, det trodde jag aldrig.


Idag när jag vaknade trodde jag att jag höll på få magsjuka. Jag hade ganska ont i magen. Men jag tänkte att det går kanske över. När jag kommer till jobbet så säger min arbets- och simmarkollega att hon hade sådan träningsvärk i magen... Men hallå...!!! Inte håller ju jag på bli magsjuk, jag har ju träningsvärk...!!! Hi hi...

Att ta åka omkring och njuta i vattnet i 30 minuter, det gav mycket mer träning än jag kunde tro. Gissa vem som ska tillbaka på torsdag!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det är helt underbart att simma! Här kan man bara göra det på sommaren tyvärr.. Ha en bra dag!

2008-09-10 @ 09:58:27
URL: http://annaspoints.blogg.se/
Postat av: camilla

Hihi ja inte va du sjuk inte;) Visst ä'r det skönt att simma?

2008-09-10 @ 19:10:17
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0