Nä nu...!!!

Imorse var det en som trodde att jag var gravid....!!!!!!!!!!! Det är jag ju inte. Absolut inte. Jag väger ca 10-15 kg för mycket och under sommaren har mycket satt sig på magen.

När kvinnan såg mig stod jag och skrev på en tavla och lutade mig lite bakåt så magen putade väl lite mer än vanligt. Jag förklarade vänligt att det är bara massa god mat som har gjort magen rund, absolut inte någon lek i sängkammaren...

Den stackars kvinnan blev alldeles förstörd över att hon hade förolämpat mig, men jag bara skrattade åt henne. När jag gått därifrån så började jag tänka på vad hon sa. På ett sätt kan man ju säga att hon menade att jag var tjock. Jag blev riktigt ledsen. Det gjorde mig ont att någon tyckte att jag hade blivit tjock och att jag har ökat i vikt.

Men nu när jag har låtit det smälta ytterligare lite, så har jag tänkt om. Jag ska inte bli ledsen, utan jag ska ta det som en sporre. En sporre att tänka på när jag blir sugen på sötsaker. Jag ska vända det till min fördel istället...

Jag tycker synd om kvinnan som sa detta till mig, för det blev jättepinsamt för henne. Men jag är inte alls irriterad på henne. Hon sa ju bara något som säkert många har tyckt men inte vågat säga. Jag HAR gått upp i vikt, och de som känner mig bättre vet att jag verkligen inte vill ha fler barn, så de ser ju säkert att det är fett jag har runt magen. Men de säger inget...

Därför är jag nästan tacksam till kvinnan i fråga nu. Hon gjorde mig uppmärksam på att det faktiskt syns och DET ska jag ta som en slags motivation att bli av med fläsket!!!!

Kram till er som läser... :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Men gud så hemskt! Sånt vill man ju absolut inte höra!!! Man förstår ju att hon skämdes men förstår ännu mer att du blev ledsen! Varit med om samma sak för ca tre år sen!! Då såg INTE jag det som en sporre utan åt ännu mer...är mycket bättre att göraoch tänka som du!! :) Ha det så bra!! KRAM

2008-09-04 @ 13:57:36
URL: http://annaspoints.blogg.se/
Postat av: Angel

Ja usch, inte roligt alls att få höra sånt. Tycker att du tar det verkligen på rätt sätt, jag skulle bara bli ledsen.



Angel

2008-09-05 @ 08:46:42
URL: http://angelwings.bloggagratis.se
Postat av: åse

Oj, vad bra du tog det! Jag råkade ut för en liknande grej för ca 3 år sedan, men jag blev JÄTTELEDSEN! Däremot fick det mig också att vakna till liv, och efter det gick jag med i VV och gick ner 12 kg...

2008-09-05 @ 18:33:06
URL: http://www.asesviktresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0