Gårdagen

Ja, vad ska man säga. Pga lite jobbiga saker som hände igår (om man kan skylla på det) så blev det frosseri igår.

Mitt stora stora problem är att jag ibland bara vräker i mig allt jag kan hitta. Ett tag efter middagen började det. Jag kunde inte sluta äta. I ca 2 timmar åt jag konstant. Jag kan inte ens skriva upp vad jag har ätit för jag kommer inte ihåg det.

Det slutade med att jag låg i sängen och mådde så dåligt. Både psykiskt och fysiskt. Jag var riktigt ledsen över att jag totalt misslyckades med att sköta mig. Jag tänkte att jag ger upp. Jag äter allt jag vill ha; godis, fika, glass, fet mat, massa mackor osv osv. Det spelar ingen roll om jag sköter mig, jag förstör det ju ändå sen med att råka ut för ett totalt frosseri.

Inatt har jag legat vaken nästan hela natten. Jag vet att jag har det här problemet. Jag vet oxå att om jag inte tänker på vad jag äter så blir det väldigt onyttigt. Dessutom vet jag att jag har gått upp 10 kg under de senaste två åren och jag vill inte att det blir mer.

Så inatt kom jag fram till att det är väl det här jag måste lära mig under min viktnedgång. Att stå emot när begäret sätter in. Under tiden man lär sig saker så finns risken att man gör fel. Och sina fel får man helt enkelt lära sig av. Jag vet inget annat sätt.

Det jag har kommit fram till inatt är i alla fall att jag inte ska ge upp. Gör jag det väger jag snart över 100 igen. (Jag vägde så mycket när jag började med VV för 5 år sedan). Det finns de som trivs att vara stora, jag är inte en av dem. Jag har verkligen blommat när jag minskade i vikt och jag tänker inte bli den där stora, trötta, deprimerade Jenny igen.

Så även om jag inte har cyklat idag till jobbet (var för trött efter att ha varit vaken nästan hela natten), så betyder inte det att jag har slutat motionera och slutat äta rätt. Nya tag från idag!

Kommentarer
Postat av: camilla

Bra gjort!! Ge inte upp ibland misslyckas manmen det är bara att ta nya tag. Ominte man gör det direkt efter så åtminstonde några dagar senar:)

Du klara detta:) Vi finns här för dig om du behöver,för att peppaoch ge uppmuntrande ord;)

Och ja gratängen den var verkligen god ochenkel:)

Tänkte på det jag räknade ju ut pointsenmen det var på det jag tog ,jag hade ingen grillad kyckling och det fanns ingen att köpa så jag köpte sallads kycklingen som finns. Den var på 250g och sen tog jag ingen färsk pasta . Men jag tror att på det stora hela blev det nog ganska rätt ändå;)

Ha nu en bra dag

Kram

2008-08-21 @ 12:32:45
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: Annalee

Hej! Kul att du tittade in hos mig. Nu har jag läst lite om dig och jag har också mina frosseri-stunder, och visst mår man så dåligt efteråt men bara man tar tag i det med en gång så går det bra. Jag brukar tänka som så att kroppen behöver allt lite att förbränna! hihi

Ha det bra, och kämpa på!

Pepp pepp!!

Kram, A

2008-08-21 @ 18:20:52
URL: http://aleelin.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Bra gjort!! Det hjälper verkligen att tänka igenom saker och ting och sedan verkligen bestämma sig. Har gjort precis samma som dig!!! Du klarar det här!! KRAM

2008-08-21 @ 18:50:01
URL: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0