Äsch...

Igår gick det inte så bra. Jag blev så otroligt hungrig innan jag for hem så jag trodde inte jag skulle överleva... Lite överdrivet kaske, men just i den stunden var det otroligt jobbigt.

Jag visste att jag skulle få mat om ca 1 timme, men jag kunde inte hålla mig. Så jag gjorde ett val och åt två rostade smörgåsar och en hårdmacka med ganska mycket smör på...

Smöret var ju dumt, men jag kunde inte hjälpa det. Det är så gott när det smälter på den nyrostade frallan... OK, jag kanske är äcklig, men det är rena rama sanningen...

När jag ätit mackorna blev jag jättebesviken på mig själv. Men så tänkte jag att jag gick iaf inte till godisskålen. Vi har en JÄTTESTOR skål med godis i fikarummet, och jag tog inte en endaste liten karamell. Det var ju bra iaf, för hade jag tagit godis, så hade jag ju aktiverat sockerbegäret ännu mer.

Sedan valde jag att bara äta en hårdmacka till gröten till middag (istället för två mjukbröd som jag brukar ta). Sedan höll jag mig hela kvällen utan att ta något, förutom te...

Så totalt sett så blev det kanske inte så himla tokigt, om man inte räknar med det där extra smöret då förstås...

Motionen måste jag absolut bättra mig med. Endast en kortare promenad igår är resultatet från veckan...

Nåja, jag kämpar vidare!


Kommentarer
Postat av: Angel

Gjort är gjort eller uppätet är uppätet, så glöm det och fortsätt kämpa på. Jag tror inte dessa smörgåsar gör någon större skillnad och smör kan vara nyttigt också ibland.



Angel

2009-01-09 @ 20:11:22
URL: http://angelsblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0