Fullkornslasagne med keso och spenat


Bilden gör inte lasagnen rättvisa. Glömde ta bild vid middagen så detta är dagen efter i matback. Maten är kall och ser inte lika god ut som den är i verkligheten!

1 stor lasagne

Ingredienser:
500 gr köttfärs
1 gul lök
1 liten purjolök
2 klyftor vitlök
2 paprikor
500 gr krossade tomater
1 påse fryst spenat
500 gr keso
salt och peppar
Lasagneplattor, fullkorn

Gör så här:
* Sätt ugnen på 200 gr
* Fräs färsen med lök, vitlök, purjolök och paprika.
* Häll på krossade tomater, smaka av med salt och peppar och låt koka ihop ca 10 min.
* Smält under tiden spenaten i en kastrull, salta, peppra och blanda med keson.
* Lägg lasagneplattor i botten på en ugnssäker form. Häll på ett lager färs och sedan ett lager spenatkeso. Upprepa proceduren tills det tar slut. Det översta lagret skall vara spenatkeso.
* Sätt in i ugnen 30-45 min.
* Servera med sallad

Kommentarer
Postat av: camilla

mmm gott det ser ut.Måate pröva en dag.Älskar spenat. Måate bara räkna ut dina recept först,och jag tycker det är lite krångligt;) Men jag ska försöka...L

2008-09-14 @ 20:02:20
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com
Postat av: camilla

Nej be inte om förlåtelse....:) Jag räknar ut det själv men det är det att jag tycker det är svåt ioch med att det är så mycket,jag menar i böckerna man får så står det ju bara 1 dl eller vikten.Och jag är definitiv inget ljushuvud på matte;)

Men om jag inte klara det så har jag ju alltid VV-forumet;) Kan ju be dom hjälpa mig.

Kram

2008-09-15 @ 09:10:17
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0