Kyckling o pastagratäng


Glömde ta bild på tallriken, så det blev en bild på matbacken. Här har jag tillsatt extra curry ovanpå.

Detta är en otroligt enkel maträtt, men jag skriver upp den ändå som ett litet tips bara. Ibland har jag haft paprika i, ibland majs. Kryddorna kan man ju oxå variera som man själv tycker. Men här nedan är "grunden" på hur jag gör:

6 port

Ingredienser:
1 grillad kyckling
2 paket färsk fiberpasta (tagliatelle)
1-2 paket Milda Mat Extra
Salt
Peppar
Curry
ev riven ost

Gör så här:
* Koka den färska pastan.
* Häll av vattnet och sätt pastan i en ugnsfast form
* Dela kycklingen i små bitar och sätt de sedan över pastan
* Häll över Milda Mat Extra (1 paket räcker, men vill man ha mycket vätska kan det behöva utökas. Allt efter tycke o smak)
* Krydda med salt, peppar och curry.
* Strö över lite riven ost om ni vill
* Gratinera i ugn, 200 gr ca 20 min

Kommentarer
Postat av: camilla

Åhh ser jätte gott ut och verkar vara enkelt att göra:) Måste testa detta. Och handla hem kyckling på stuts;)



Kram

2008-08-19 @ 00:33:59
URL: http://www.hallonpajen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0